Program - DGTL18
Her finner du programmet for DGTL i Tromsø 8. januar 2018.
program,dgtl,tromsø
169
page-template-default,page,page-id-169,qode-quick-links-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-13.0,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.5,vc_responsive

Program

 

08:30-09:30
Registrering

09:35

Bente Sollid Storehaug (Wizaly Nordic)

Hvordan forstå kundereisene både online og offline i en digital økonomi?

10:00

Birger Baug (Redink)

Godt innhold spiser reklame til frokost.

10:20

Jan Hugo Svendsen (Bil i Nord)

Slik solgte vi biler for over én milliard kroner.

10:35-11:05
Pause

11:05

Martine Fraas (Facebook)

Hva fungerer (og ikke) på Facebook i 2018?

11:30

Aggie Petterson (Nordnorsk Opera og Symfoniorkester)

NOSO - en digital suksesshistorie.

11:45

Erik Modig (forsker ved Handelshögskolan i Stockholm)

Ni digitale veier til kundens hjerner og lommebøker.

12:15
DGTL-prisen

12:30-13:30
Lunsj

Miniseminar

13:30-14:00

Slik lykkes du med annonsering på Facebook

Martine Fraas, Facebook

Martine fra Facebook gir deg tips om målsetting, målretting, optimalisering og rapportering av Facebook-annonser.

AB-testing på Facebook

Maja Ludvigsen, SpareBank1 Nord-Norge

Maja skal fortelle hvordan SpareBank1 Nord-Norge bruker Facebook i markedsføringen sin, og viser hvordan du kan bruke AB-testing av annonser på Facebook.

Glem Facebook! Dette må du vite i 2018.

Marius Karlsen

Hvilke plattformer og tjenester bør du satse på i 2018? Og hva er de mest spennende trendene?

14:00-14:30

Hvor digitalt moden er du? Innsikt trumfer intuisjon i digitale kanaler.

Bente Sollid Storehaug, Wizaly Nordic

De store digitale plattformene har stålkontroll på hvilke medieinvesteringer som maksimerer trafikk, rekrutterer nye kunder og bidrar til vekst i omsetning og konverteringer. Hvilken innsikt skaper digitale vinnere og hvordan skal vi angripe den nye kompleksiteten i markedsføringen?

Nordnorske hemmeligheter på SoMe: Humor, panda og lokale krydder

Evgenia Egorova, NordNorsk Reiseliv

Hvilke bilder og postinger engasjerer mest på FB og Instagram? Hvor organisk skal man være på SoMe? NordNorsk Reiseliv AS har jobbet aktivt på SoMe siden 2010 og har per i dag over 200.000 følgere i ulike kanaler.

Digital markedsfør.. bla bla bla

Carl Christian Lein Størmer

En forhenværende sosialmedial taskenspillers refleksjoner.

14:30-15:00

Hva er en god nettside?

Fredrik Matheson

Hva er en god nettside? Hvordan påvirker sosiale medier hvordan vi bruker nettsider?

The power of pictures

Magnus Joki Arild, M@gy Media

Magnus forteller om fotografiets kraft, og hvordan bevisst bruk av bilder kan gjøre markedsføringen din mer effektiv.

Bedriftene som lykkes er de som leder an, ikke de som følger

Magnus Hallan, forretningsutvikler Polaris Media

Hvordan sørge for å bli sett og husket i en jungel av annonsører?

15:00-15:30

10 enkle tips for å lage innhold kundene dine elsker

Camilla Solheim, iNord

Godt, engasjerende og relevant innhold er alfa og omega for innholdsmarkedsføring, enten det er på din nettside eller dine sosiale kanaler.

Slik kan du bli ditt eget medie- og reklamebyrå

Hågen Pettersen

Hvordan kan mindre bedrifter, med enkle grep, bli sitt eget digitale medie- og reklamebyrå, og gjennom det skape både nærhet til kundene og øke avstanden til konkurrentene?

Hva betyr egentlig GDPR for deg?

Emil Rakoczy

Betydningen av GDPR for deg som driver med markedsføring.